maandag 23 maart 2015

Rust - Matteüs 11:28

(foto: Eljee)

Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven.
Matteüs 11:28

We zijn al een eind op weg in de 40dagentijd, over de helft inmiddels. Houd je het vol? Met je kinderen toeleven naar Pasen? Bij ons sluipt altijd weer de drukte van elke dag erin. Van sport-onder-etenstijd en vergeten huiswerk, van verjaardagen en afspraken, van zieke kinderen tot onverwachtse klusjes in de tuin. De spitsuurfase, zo bestempelen we deze tijd wel eens als het weer een hectische week was. De 40dagentijd dreigt dan zomaar een zoveelste actie in de agenda te worden. Even snel de tekst opzeggen 's morgens...
En laat het nu net een tekst zijn die gaat over drukte en stress. Alsof Jezus het wist, van die spitsuurfase. Kom naar mij, zegt Hij. Kom maar met je drukte en je stress. Midden tussen het vergeten huiswerk en de nog lege sporttassen geef ik je rust. Prachtig vind ik dat. Zo zonder je mooier voor te doen dan je bent, in de realiteit van elke dag, belooft hij rust. We zeggen de tekst op 's morgens en we kunnen weer verder. Kijktafels zijn er niet alleen voor de kinderen, dat blijkt maar weer.

1 opmerking: