donderdag 12 november 2015

Toekomst - Jeremia 29:11

Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER
ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: 
ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Jeremia 29:11

Onlangs deden we in ons gezin het kijktafelproject 'teksten van de kinderen'. Ieder kind bij ons heeft op zijn of haar aankomstkaartje een Bijbeltekst staan en we vonden dat het wel tijd werd dat ze die tekst ook leerden kennen. Dus iedere week kwam een ander kind aan de beurt en werd de betreffende tekst neergezet. De held van de week mocht natuurlijk zelf (met hulp van mama) 's morgens de tekst voorlezen zodat de anderen het konden nazeggen. Het project werd een succes. Ze leerden niet alleen hun eigen tekst, maar ook die van elkaar. Ze keken uit naar het moment dat ze zelf aan de beurt waren met hun tekst en waren benieuwd: hoe ziet de kijktafel er dan uit.
Sommige teksten had ik al een keer tot kijktafel verwerkt, anderen nog niet. De tekst van Jiske kostte me wat nadenken. Een toekomst, hoe maak je dat nu duidelijk in kinderbeelden? Uiteindelijk kwamen er fotolijstjes uit. Gevulde fotolijstjes, met foto's uit ieder levensjaar, en lege fotolijstjes. De lege lijstjes staan voor de jaren die nog komen. Jaren waarvan wij niet weten hoe ze eruit gaat zien, wat ze dan doet, hoe haar leven zal zijn. Maar al zijn de lijstjes nog leeg, we weten één ding heel zeker: God wil haar een hoopvolle toekomst geven.

1 opmerking:

  1. Prachtig zeg! Ik wil ook aan de slag voor mijn 3-jarige dochter met kijktafels. Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen